En waar val jij onder?

15 October 2010

De telefoon heeft voor iedereen een andere waarde.. Er zijn zelf categorieën waar mensen ondervallen. We beginnen natuurlijk bij de gebruikers en als laatst bij de verslavers.

1. Men zet zijn/haar telefoon alleen aan om een belletje te plegen, en heeft het meer van zijn tijd uit staan. Bij groep één gaat een volle batterij bijna wel een week mee.
2. Men heeft zijn/haar telefoon vaker aanstaan dan catergorie één en gebruikt hem minstenst vijf keer week. Maar kijkt wel twee keer per dag na voor een 'gemiste oproep'.
3. Men maakt dagelijks gebruik van zijn telefoon en belt regelmatig voor de korte gesprekken ''waar ben je?''  ''nee, ik eet niet mee schat, werk vandaag over''.
4. Men heeft een familiesysteem; Lyca to Lyca, - T-Mobile family of een andere goedkoop/gratis bundel ook om te smsen.
5. Men loopt met twee telefoons; waarvan één abonnement en een ander nummer van een goedkoop systeem.
6. Men uit categorie zes kan niet zonder zijn 'leven' telefoon. Maakt zich druk met het idee ''Mijn telefooon is weeeeeeeeeeeeeg!!!''
7. Men slaapt met zijn/haar telefoon en is zelfs bereikbaar onder de douche.

Nou ben ik wel erg benieuwd in welke categorie mijn lezers onder vallen? Ik kan mijzelf terug herkennen in 4, 5 en 6. Categorie 7 gaat mij wat te ver, want zelfs is mijn slaaptijd mag niemand mij storen. De telefoon staat dan meestal op 'stil'.

Sinds mijn telefoon is opgestuurd let ik er erg vaak op hoe mijn omgeving omgaat met zijn/haar telefoon(s). Nou, het is te zien dat we verder zijn dan '02 want tegenwoordig worden de pauze niet vol gekletst met de laatste roddels en nieuwtjes. Nu is iedereen bezig met zijn telefoon, het komt nu zelfs voor dat je tijdens een gesprek (face-to-face) in een wacht wordt gezet?!

We leven nu in 2010, maar als je nu al in de wacht wordt gezet tijdens een gesprek.. Hoe communiceren wij met elkaar in 2020? Hoop toch dat het beter wordt dan dit. (Als zeg ik het nu zelf als tijdelijk-not-a-user-from-a-blackberry) maar ben ik ook zo als ik mijn telefoon wel weer heb?!


XoXo From Hazal



You also can translate our blog into your own language; TRANSLATE

No comments:

Laat een reactie achter!

Thanks for taking time to read Sisters and Sisters.
We appreciate every comment and hope to see you back!

With love,
Sisters and Sisters