WISHLIST CANON OR NIKON?

31 May 2011

photos from Jak and Jil


Met alle plezier maken we foto’s met onze handige roze Sony camera. Maar binnenkort is het tijd voor iets groot, groter dan onze Sony. Het is tijd voor een andere camera, de twijfels zitten vooral tussen de Canon eos 500d of de 550d. Body of met lens. Welke lens en welke niet? Zijn de megapixels belangrijk of niet? Alle hulp is welkom!


*With all the fun we have when we take pictures with our handy pink Sony camera. But soon it's time for something great, greater than our Sony. It's time for another camera, we have some doubts between the Canon EOS 500D or 550D. Body or with lens. What kind of lens and what not? Are the megapixels importent or not? Every help is welcome!



XoXo from H&C
Amsterdam

24 comments:

  1. Canon 500d with kit lens 18-55mm and Canon EF 50mm f/1.8 for that. Will be the perfect set. you'll be happy!

    ReplyDelete
  2. Ik heb zelf een Olympus maar heb erg goede dingen gehoord over de Nikon. Als zijn reviews altijd het meest betrouwbaar.
    Ik ben zelf een fan van zoom/macro lenzen, die geven mooi diepte en zijn mooi met scherp stellen.

    FarBeyondBelieving

    ReplyDelete
  3. love the YSL ring!it´s perfect!kisses!

    www.cailinplace.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. sowieso CANON! =D inprincipe maakt de megapixels helemaal niks uit, want je kan altijd een stap verder met een goede lens. Ik heb al een jaar canon 1000d en sinds kort een nieuwe lens erbij en echt een wereld van verschil, super scherpe foto's.

    ReplyDelete
  5. canon!

    www.benchesandchandeliers.com

    ReplyDelete
  6. Honey!!! I don't know which is better, maybe Nikon!!! both are great cameras!

    xx

    www.sickbytrend.com

    ReplyDelete
  7. I don't know that much about cameras, but someone told me once that Nikons are better :)

    Kisses <3

    ReplyDelete
  8. Ik heb een Canon eos 1000d met een lens waarvan ik de afmetingen niet weet haha sorry. Ik ben tot nu toe zeker tevreden. Je kunt op sommige sites 2 Canon camera's vergelijken. Dus dan kun je de 550d en 500d misschien eens naast elkaar zetten.
    Canon is sowieso een topmerk dus daar zal het niet aan liggen! Ook kun je misschien in een winkel (of vrienden) informeren?

    Enjoy my Give-Away! Ga naar: www.veer-blog.blogspot.com/2011/05/kenzaa.html

    ReplyDelete
  9. Jaa een goede camera is so important! Ik heb zelf geen van beide, ik heb een Sony haha het merk waar jullie juist vanaf willen.. Maar ik vind mijn Sony echt geweldig!

    ReplyDelete
  10. i'm sure they are both great, but i love my canon. from what the salesperson told me, megapixels don't matter. the sensor in DLSRs is what makes the difference. i have just the basic canon rebel xs which has less megapix than my old sony point and shoot, but the pics are 100 times better :)

    rockoomph.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. i heard the canon is a pretty good option!

    ReplyDelete
  12. ich liebe den ysl art ring, der ist so toll!


    liebe grüße, semra

    http://fashionhurtssemi.tumblr.com/

    ReplyDelete
  13. Hmmmmm I don't know, I don't know that much about cameras. I just have a cheap digital & I think it is Nikon. I'm also not the greatest photographer but maybe someday lol

    ReplyDelete
  14. ik heb zelf een tamron/70-300 even snel gekocht.
    ik denk dat het verschil tussen 500 en 550 niet zo groot is, maar er zullen vast wel iets van verschillen in zitten.
    je kunt je beter laten adviseren in de winkel en dan zullen ze je de verschillen haarfijn uitleggen.

    ik zou meteen investeren in een duurdere camera + lens en iets langer sparen dan heb je ook wat ;) (vooral als je later met modeshows wilt fotograferen) ;)

    ReplyDelete
  15. Ik heb er (helaas) niet zoveel verstand van.. al wil ik binnekort waarschijnlijk wel een nieuwe camera! X

    ReplyDelete
  16. I don't know how to help at all, but my bf has the old version of the Canon you mentioned.

    Juliet xxx

    ReplyDelete
  17. Ik heb al een tijdje een Canon EOS 1000d, opzich maakt de body niet zo uit, zolang je maar goede lenzen hebt :) Succes igg! Liefs

    ReplyDelete
  18. De 550D kan geloof ik filmen, dat is handig, maar ik heb de 1000D en die is ook super! Daar krijg je ook mooie plaatjes mee =)

    ReplyDelete
  19. I should have said Nikon, cause I have one, but I prefer Canon :)
    I'm so glad to follow you girls, I really like your blog! :)

    ReplyDelete
  20. hmm, i still got sony -haha!
    canon is really good though.
    love these pics:)
    thanks for your comment sweeties, of course i'll follow you!
    xx

    ReplyDelete
  21. Hi meiden,
    jeeeeeeeutje ik zou zo graag een canon willen!
    ik weet niet canon hoor ik goeie verhalen over!
    ik zou ook zo graag een dikke camera willen! lijkt me super!
    maar ik moet zegge jullie make al geweldige fotos!
    ik wacht op jullie nieuwe outfit post schatjes!
    en cana ik hoop dat je een leuke verjaardag heb gehad!
    heb je nog wat leuks gekregen?

    kussen!

    NEW outfit post at;
    www.mirfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Personally I own a Nikon, I'm satisfied with it!
    In my book, the only plus that canon has is its lightness.
    And don't worry about the body, think more about lenses, they are the masters that make magic. The short ones, until 50 mm gonna be great for your blog and fashion photography.

    Thanks for the kind comment, I'm now a follower of yours. :)

    http://lostinpattern.blogspot.com

    ReplyDelete

Thanks for taking time to read Sisters and Sisters.
We appreciate every comment and hope to see you back!

With love,
Sisters and Sisters