HAZAL IN FASHIONISTA MAGAZINE

14 February 2014

 photo FASHIONISTAMAGAZINE_HAZAL1_zpsfeb4c383.jpg  photo FASHIONISTAMAGAZINE_HAZAL_zps569bc68e.jpg

DUTCH: Vorige week kwam 'ie uit: het nummer van Fashionista over bloggers in al sizes. Ik werd twee maanden geleden gevraagd om mee te doen aan een shoot in onze eigen kleding. We kregen allemaal een thema. Joyce en ik kregen het thema black and white with denim. Ik mailde wel gelijk naar ze dat ik sowieso geen één maat heb. Ik weet dat er veel vrouwen zijn die niet hun maat openbaar durven te plaatsen, maar ik vind dat geen probleem; als het goed zit, dan zit het goed. Ik bedoel daarmee als een maat groter mooier valt, ga ik liever voor een maat groter. Mijn bovenkant is vaak een 38/40 en af en toe als ik voor oversize ga grijp ik bijvoorbeeld bij de Zara voor een xl. Bij Monki vind ik mijn truitjes in een M of L. Ik koop dan ook liever kleding offline dan online. Zoals jullie zien heb ik nooit één maat en is het altijd lastig om te beslissen wat het wordt. Omdat ik liever een kledingstuk pas om te zien hoe iets valt. Mijn broeken zijn allemaal een 38 en alleen bij de Primark heb ik een 36 (maar die broeken vallen mij altijd te groot na een paar te dragen).

Daar sta je dan na twee maanden eindelijk in het blad! Een pagina deel ik samen met een medeblogger Joyce. Op dit moment heb ik inmiddels zes kilo verloren, dus mijn broeken worden nu al te groot. Ik wil nog wat extra kilo's verliezen, maar ik doe dat lekker rustig want ik heb nou eenmaal liefde voor een chocolaatje of een frietje. Als ik mijn doel heb behaald zal ik dat wel delen met jullie :).

Dit zijn de vragen die erin staan:
De trend zwart-with chiq & denim:
"Met deze 2 trends ga ik voor een stoere look. Omdat een boyfriend jeans best boyisch is, combineer ik het met hakken. Dit maakt het weer vrouwelijk.
Boddy issue: "Ik heb naar mijn mening korte benen. Dit probeer ik te verbloemen door niet al te lang rokken of jurken te dragen."
Dit staat mij niet: "Ik ben zelf vrij kort - 1.60 meter - en heb dus korte benen. Hirdoor kan ik geen lange laarzen dragen."
Gouden tip: "Kies liever een maat groter dan te klein. Ik heb boven een maat meer dan onder, dus voor mij is het belangrijk om daar rekening mee te houden."


ENGLISH: I got featured in Dutch magazine Fashionista about bloggers in al sizes!





WITH LOVE,
H

Follow on Bloglovin



Follow us on: BloglovinFacebookVimeo and Hazal on Twitter and Instagram and Cana on Instagram

23 comments:

  1. Ik heb het stukje gelezen :). Vind de foto heel leuk!

    ReplyDelete
  2. Gefeliciteerd, echt superleuk dat je erin staat. Ik heb 'm hier ook liggen :)
    En wat goed dat je al 6 kilo kwijt bent trouwens, respect hoor!

    Love,

    Rowan


    Personal Style Blog WWW.REDREIDINGHOOD.COM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bedankt meis, ben er rustig in stappen mee bezig hihi!

      X

      Delete
  3. Wat leuk dat je erin staat!

    Liefs Nora / 1310bynora.com

    ReplyDelete
  4. Zo leuk artikel! Echt gaaf dat je daar voor uitgekozen bent.

    xoxo Mireille

    ReplyDelete
  5. Super leuk dat je erin staat! Goed bewaren hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha doe ik zeker; ik heb hem tweemaal thuis liggen!

      Delete
  6. Wat tof dat je hier in staat! Ik vind je gekozen outfit en look erg leuk ^^

    ReplyDelete
  7. Ook al was je zelf niet helemaal tevreden met de tekst, ik vond 'm leuk! En ik ben precies hetzelfde als jou. Zo koop ik van jassen bijvoorbeeld bijna altijd de allergrootste maat omdat ik dat mooier vind vallen. Who cares wat er in het labeltje staat, dat labeltje ziet toch niemand. En zelfs als dat wel zo zou zijn, so what? Het gaat er om hoe jij je voelt...

    In tegenstelling tot jou shop ik wel liever online. Ik bestel dan gewoon meerdere maten en retour degenen die het niet worden. Dit omdat ik het heel vervelend vind dat je in winkels vaak een maximum aan kledingstukken hebt die mee mogen in het pashokje. Als je dan 2 dingen in 3 verschillende maten wil passen zit je al aan je maximum en kan je nog een keer de rij in voor de lading 2 (en 3).

    Succes met het behalen van je doel en gefeliciteerd met de feature! :)

    x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat grappig dat je precies hetzelfde hebt Marjolein, ik merk dat vrouwen dit ook vaker hebben. Voelde me altijd apart als ik zei dat ik nooit één maat heb!

      Ik vind retouren vreselijk haha en dat is mijn grootste reden om niet online te komen. Als ik in winkels loop, heb ik gegarandeerd twee maten in mijn handen van een kledingstuk!

      Dankjewel, hopelijk lukt het!

      X

      Delete
  8. Wat een leuke feature zeg, super leuk voor je! Gefeliciteerd :)

    Xx Jules

    ReplyDelete
  9. Thats pretty cool!


    Xx
    www.Lauralexo.com

    ReplyDelete
  10. Yay! Wat leuk zeg!

    Ik ben ook nooit 1 maat. Ik heb een smalle taile (die ik altijd verberg met wijde kleding :p) maar heb wel weer brede schouderd. En sowieso zijn mijn benen/billen ook erg vervelend met het vinden van broeken. Als ik eenmaal eentje vind die goed zit draag ik die 24/7 :p

    En wat goed dat je al zoveel bent afgevallen!



    www.style-chameleon.com

    ReplyDelete
  11. ahh superleuke feature! congrats :)

    ReplyDelete
  12. Je bent prachtig meis! Hele leuke feature! Ik kan namelijk een frietje zo af en toe ook niet weerstaan ;)

    Liefs!

    Farah

    www.formulafarah.com

    ReplyDelete
  13. wauw je bent echt heel erg mooi! liefs
    en een heel fijn weekend! www.rachelkromdijk.nl

    ReplyDelete
  14. SO exciting that you were featured in a magazine! Congratulations!<3

    lameyy.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  15. Gefeliciteerd chick! Super leuk! <3

    XxX
    http://fabulousstylews.blogspot.com
    www.facebook.nl/fabulousstylews

    ReplyDelete
  16. Wat een super leuke foto!
    Heel knap dat je zoveel bent afgevallen.
    Op de foto`s weet ik mezelf wel een beetje slank te laten lijken, maar ik ben
    weer 5 kilo aangekomen. Dat moet er echt wel weer af. Vooral mijn buik, want broeken
    zitten niet lekker.

    XO

    www.myownfairytale.com

    ReplyDelete

Thanks for taking time to read Sisters and Sisters.
We appreciate every comment and hope to see you back!

With love,
Sisters and Sisters