FOOD: KIPSALADE

29 June 2014



 photo gezondekipsalade_zps6729f25f.jpg

Af en toe heb ik tijd om een weer een recept met jullie te delen en dat doe ik vandaag ook. Als ik voor een salade ga, moeten ze mij ook goed vullen. Ik wil niet het idee hebben "Was dit het? Uhm.. Ik heb nog honger...". Vandaar dat ik er vaak wat extra's bij gooi.

In dit geval maakte ik een salade met krokante kip. Yummy, vind ik zelf. Voordat ik over ga naar het recept deel ik een aantal dingen met jullie mee. Als ik een salade maak, gebruik ik geen dressing. Ik houd niet zo van dressing en ik word er gauw wat misselijk van. Ik gebruik liever een scheutje olijfolie. Daarnaast gril ik altijd mijn vlees en als het niet kan gebruik liever de oven, dan dat ik iets ga frituren. Ik houd ook niet van fruit in mijn salade zoals appel of framboos. Ik eet liever mijn fruit apart, dan in een gerecht...

Om terug te komen naar het recept, heb je de volgende producten nodig:
  • Krokante kip schnitzel (niet bakken, maar plaatsen in een oven!)
  • Komkommer
  • Tomaat
  • Rucola
  • Zonnenpitten
  • Zout

Je begint eerst je oven voor te verwarmen en daarna plaats je jouw schnitzel in de oven. Ik plaats hem echt op gevoel in de oven met 200graden. Wanneer ik denk dat 'ie gaar is, haal ik hem eruit. Daarna snijd ik hem in stukken en plaats ik het boven mijn salade. Ik sluit mijn salade af door zonnepitten te verwarmen in een pan (zonder olie!) en ik gooi dit er lekker over heen. Het is heel makkelijk en ik vind het lekker! Ik zeg smullen maar :-).

PS: Ik ben er even uit geweest, maar dat heeft mij ├ęcht goed gedaan! Ik heb mijn studiejaar goed afgesloten en mijn assessment met 30 studiepunten gehaald (feestje!). Als jullie dit lezen, kom ik net terug van een dagje Maastricht met mijn zussen en ga ik vandaag lekker een familiefeestje namens Cana en mezelf. De week erop ga ik naar Efteling en heb wat feestjes. Ik mis nog de zon, maar hallo vakantie, ik heb zin in je! 


Liefs,
Hazal


ENGLISH: Once in a while I share a recipe and this is my favorite for now!


13 comments:

  1. Klinkt heel lekker! Ik hou ook nooit zo van fruit in mijn eten

    ReplyDelete
  2. ziet er erg smakelijk uit zeg liefs xx

    ReplyDelete
  3. Ziet er echt heerlijk uit!

    Liefs Nora / 1310bynora.com

    ReplyDelete
  4. Oeh deze ga ik opslaan! En gefeliciteerd met je assesment:) XO

    ReplyDelete
  5. Ziet er lekker uit! Zelf houd ik ook nooit van dressings, dus dit recept is top ;)
    En wat fijn dat het weer beter gaat! Veel plezier met alle leuke dingen!

    ReplyDelete
  6. Gelukkig gaat het weer goed met!!! :D

    ReplyDelete
  7. Yuuuum, ziet er zo lekker uit! Liefs

    ReplyDelete
  8. Hmmm, nu krijg ik echt trek in kip. Helaas heb ik in mijn studentenhuis geen oven.. Dan mag bakken toch wel? Haha

    ReplyDelete

Thanks for taking time to read Sisters and Sisters.
We appreciate every comment and hope to see you back!

With love,
Sisters and Sisters