THE SISTERS DIARY #7

21 July 2014





Eens in de twee weken verschijnt The Sisters Diary op onze blog. 
Hier laten we veel meer zien dan dat er online komt op Instagram en de andere sociale kanalen. 
Want niet alles wordt daar geplaatst. The Sisters Diary heeft een uniek plekje op onze blog om meer van onszelf te laten zien dan bijvoorbeeld de outfit's. 
 photo hazal2_zpsb4c03907.jpeg

Hazal: vriendin Alyssa was vorige week in Amsterdam en vroeg of ik even tijd had om wat leuks te doen. Natuurlijk had ik daar zin in! We waren lekker aan het fietsen en namen een ijsje om te genieten van het weer in het park. Altijd als ik met haar ben maak ik veel mee haha. Nu de zon schijnt trouwens ben ik helemaal een bloemetjes mens. Heerlijk lekker dingetjes in mijn haar doen.





Terwijl lekker genoten waren Cana en vriendin Begum hard aan het leren voor hun herkansing in augustus. We gingen met ze allen vegetarisch lasagne eten voor mijn deur en het was super gezellig. Dames wanneer gaan we weer koken?



 photo hazal1_zps7ca62506.jpeg


Hazal: ik was bij de Etos bij Waterlooplein en ze had alle geuren van Victoria Secret wow! Overal waren ze uitverkocht maar hier hadden ze twee(!) actiekoppen vol haha. Ik nam het geurtje met kokos mee en kocht er één voor vriendin Esther omdat ik haar verjaardag heb gemist ivm tentamens én herkansing. Als afsluiter nam ik haar nog mee uiteten om het toch nog extra goed te maken. Esther is een vriendinnetje die met mij in de klas zat op het mbo. Het leuke is dat zij en ik (met een ander vriendin) nog steeds vrienden zijn! 


Ik deed van de week boodschappen voor ons omdat we zelf pizza gingen maken. Ik kocht tonijn in blik (heb nu een liefde ontwikkeld voor pizza tonno) en wat afbakbrood voor moeder omdat ze aan het vasten is en dat fijn vindt om dat te eten in de ochtend. 



 photo hazal9_zpsdfe6040a.jpeg

Hazal: ik moet binnenkort afscheid nemen van mijn agenda want hij loopt af. Hoe verslaafd ik ben aan mijn telefoon ik kan echt niet een agenda gebruiken online. Wat als je telefoon stuk gaat of wordt gestolen? Nee hoor, geef mij maar heerlijk een papieren agenda waar ik lekker in kan schrijven/markeren en terug kan bladeren. Ik moest afscheid nemen van mijn agenda die ik helemaal vol heb geschreven. Een soort van hoofdstukje dat je sluit haha. Waar ik vaak word herinnerd aan alle tentamenstress en belangrijke afspraken.


Daarnaast kost ik een barbecue voor €0,17 cent! Ja echt haha! Oké ik moet wel eerlijk zijn dat we nog een cadeaubon hadden van de Kijkshop waar acht euro ongeveer erop stond. Mijn vader had ook nog een kaart van Freebees waardoor ik ipv van €17,50 maar €0,17 hoefde te betalen. Toen ik thuis kwam zei ik tegen mijn vader dat ik een barbecue had gekocht voor vijftien cent en na een lange discussie geloofde mijn vader mij pas toen ik het bonnetje liet zien. Nu moet het vasten voorbij zijn en dan kunnen we gezamenlijk barbecue op het balkon!


   photo hazal10_zpsdad2414a.jpeg


Hazal: ik was 17 juli jarig en dat betekende dat ik mijzelf een goed cadeau zou geven want ik werd jarig en had mijn propedeuse in één jaar behaald. Ik ging naar de Bijenkorf om naar wat zilver te kijken. Helaas hadden ze mijn armbandje daar niet en was ik blij dat ik hem daar niet kocht. Het vrouwtje achter de toonbank was toch niet zo aardig. Eén verkoop minder voor haar haha. Gelukkig slaagde ik ergens anders wel!

Het is zo warm dat ik weinig zin hem om uitgebreid te eten. In de ochtend krijg ik weinig door mijn keel en in de avond vind ik een salade wel fijn. Ik ging voor een zelfgemaakte salade met gegrilde kip.


 photo hazal5_zps6078b3b3.jpeg

Samen maakten we tijd voor Mercedes Benz Fashion Week. Eigenlijk wilden we helemaal niet gaan, omdat we lekker aan het werken zijn en aan het genieten van onze vakantie. Maar we moesten toch nog even tijd maken voor één show en dat was die van Tony Cohen op zondag. Het verslagje kun je hier lezen: http://bit.ly/1mu9Rpy.

Hazal: Mijn collega Diyar is op vakantie en vond mijn naam in de winkel! Hoe leuk. Normaal vind je altijd Lisa of Rik in de schappen, maar nu was het mijn beurt. Ik kreeg dit via de app binnen.



 photo stap3_zps239afeab.jpg

Cana: nog een foto van de show van Tony Cohen, De wintereditie van fashion week hebben we over geslagen, omdat we het beiden het super druk hadden met ons schoolwerkzaamheden en nu wilden wij echt ons rust nemen omdat we een beetje aan het bij komen waren. De show van Tony Cohen kwam goed uit en we gingen een kijkje nemen. Wat een mooie show was het!

Cana: Wat een mooie en grote kan is dit. Ik moet er echt één thuis hebben. Ik ben verliefd op die dingen!

 photo hazal11_zpsa9cc935d.jpeg

Zijn jullie al bekend met de woorden: 'vakantie in eigen land'? Wij wel! We hebben de afgelopen dagen volop genoten van het weer hier in Nederland. We zijn lekker naar Zandvoort en Blijburg (stranden) gegaan en hebben daar genoten met vrienden. Ook vierden wij Hazal's verjaardag op het strand: ideaal! 


Maar wij bezochten niet alleen de stranden een aantal keer, maar ook wat zwembaden. Zo waren wij naar verschillende zwembaden geweest en namen we heerlijke duikjes in het koude water. Ideaal als het meer dan dertig(!) graden is! Zo hebben we bijna een week genoten van het weer!



 photo stap1_zps59af5578.jpg


Cana: ik had een dagje strand gepland met mijn zusje en vriendin Esther, het weer was super warm en wat hadden we echt genoten van. Ik kan zeker zeggen dat we al kleurtje hebben opgebouwd.

Ik ging voor een super makkelijk outfit: short, top en sandalen. Makkelijk en lekker fris!


 photo stap2_zpsf350d5dd.jpg

Cana: De dag erna gingen wij weer naar het strand zoals te zien is haha. Maar dit keer nu alleen met Hazal. Omdat het zo heet was op het strand, besloten we te gaan zwemmen in het zwembad bij ons in de buurt en daarna gingen we ons opdrogen op het gras. Ik had ook lekkere homemade salade gemaakt en die aten we direct op.

 photo stap5_zpsb9323710.jpg

Cana: Hazal was jarig de 17e en we wilden een leuke dag van maken. We gingen eerst zwemmen daarna aten we wat bij de BurgerBar. Dat was echt bloedheet pff! Als afsluiter gingen we naar de film. We konden niet bij de landelijke persvoorstelling zijn en Warner Bros was zo lief op om ons vrijkaarten op te sturen. Wat een mooie film was dat!

Cana: we hadden gisteren weer zin om te koken, dus we nodigden onze vriendin Belinda uit om met ons samen Nasi te eten (wel gemaakt met zilvervliesrijst, beetje gezond doen). We genoten van het weer, hadden weer zoveel te vertellen en het was weer ouderwets gezellig! 



Hebben jullie al lekker genoten van het weer? En hoe hebben jullie de warme dagen overleefd?


Liefs,
The Sisters 


5 comments:

  1. Wat een leuke diary weer!

    Liefs Nora / 1310bynora.com

    ReplyDelete
  2. Wat een fijne zomerse foto's! Leuk zo'n persoonlijk weekoverzicht:)

    ReplyDelete
  3. Heerlijke zomerse foto's!

    Grappig, ik gebruik ook nog steeds een papieren agenda! En dat is ongeveer het enige papieren wat ik nog gebruik hihi

    ReplyDelete
  4. Leuk foto dagboek en zo een papieren agenda is zo handig want stel je laat je tel. vallen en het is kapot etc..
    Dan ben je al je tel.nrs. kwijt en heb je niets van niemand.

    Dan jullie voor reactie op mijn blog Xoxo

    ReplyDelete
  5. Leuke foto's, lekker zomers!
    En wat grappig dat je naam op een blikje staat. Ben mijne nog nooit tegen gekomen..

    ReplyDelete

Thanks for taking time to read Sisters and Sisters.
We appreciate every comment and hope to see you back!

With love,
Sisters and Sisters