FOOOD: GLUTENFREE LASAGNE

26 September 2014


 photo Glutenvrije-Lasagne_zps070c535b.jpg

Oké ik moet toegeven dat dit recept iets makkelijker is dan je zou denken. Iedereen die denkt aan pasta denkt aan gluten en een gerechtje waar je goed vol van zit. Nou is dat tweede wel waar, maar het eerste kan anders. Waarom jezelf vol stoppen met gluten als het ook anders kan?


Ik liep al een tijdje met het idee dat ik een lasagne wilde maken. Het liefst nog vegetarisch omdat ik vlees probeer te vermijden als het kan. Ik heb een haat-liefde verhouding met vlees. Ik ben alleen dol op kipfilet, maar dan niet van gerookt. 

Voor dit recept heb je de volgende producten nodig:
  • Glutenvrije lasagne bladen
  • Vegetarische gehakt
  • Italiaanse groente
  • Rode paprika
  • Ui
  • 2 teentjes knoflook
  • Melk
  • Bechamelsaus
  • Gezeefde tomaten
  • Kruiden
  • (Optioneel: geraspte kaas)
Zorg eerst dat je het gehakt goed laat garen in een pan. Daarna kun je de uien en de teentjes knoflook mee laten garen. Vervolgens mag de rest van de groente er ook in. Sommigen houden ervan om hun groente goed te gaar de hebben en anderen niet zo. Dit is voor iedereen anders. Als alles naar jouw mening goed is doe je de gezeefde tomaten bij en laat je dit even op het vuurtje staan.

Voor de bechamelsaus heb ik twee bekers melk gebruikt. Als eerst moet je zorgen dat je melk goed warm wordt in een pannetje. Als je dit hebt gedaan zorg je dat je de saus erbij doet. Als het een goed mengsel is, is het tijd voor het echte werk. Neem een schotel en zorg dat de schotel goed is ingevet aan alle kanten. Daarna is het belangrijk dat je in lagen werkt. Dat betekent eerst een beetje saus daarna de bladen en sluit elk laag af met je groente/gehakt. Als je alles hebt afgedekt gaat de schotel in een voor verwarmde oven in op 220 graden. In 40 minuten heb je een heerlijke lasagne op tafel.

PS: Ik heb wel eens vaak de vraag gehad: "zo'n glutenvrije lasagne, smaakt toch nergens naar?". Ik moet eerlijk zeggen dat ik vaak houd van echte smaak. Zo vond ik ook echt lekkere speltbrood om normaal brood te vervangen. De lasagne bladen die ik heb gebruikt smaken net zo goed als normale bladen. Kortom je proeft geen verschil! Eten jullie weleens lasagne?


Liefs,
Hazal

7 comments:

  1. wauw ziet er heel smakelijk uit zeg lief, x

    ReplyDelete
  2. Such a yummy recipe. *__*
    Lovely greets Nessa

    ReplyDelete
  3. Hmmm krijg je honger van, zelfs in de vroege morgen!

    ReplyDelete
  4. yumyum ziet er erg goed uit.

    XO

    www.myownfairytale.com

    ReplyDelete
  5. Oh my, ik krijg opeens zoveel honger als ik die foto zie! Liefs

    ReplyDelete

Thanks for taking time to read Sisters and Sisters.
We appreciate every comment and hope to see you back!

With love,
Sisters and Sisters