RECEPT: GEZONDE PURE CHOCOLADE KOEKJES

26 March 2015


 photo RECEPT-GEZONDE-CHOCOLADE-KOEKJES02_zpssv2vjyvg.jpg


Ik had vorige week trek in gezonde chocolade koekjes. Lekker puur en gezond. Bestaat dat wel? Gezonde koekjes? Ik vertel je alles over mijn zelfgemaakte koekjes <3.
Hoe weet je eigenlijk of koekjes gezond zijn? Laat ik het anders formulier, hoe weet je uberhaupt of iets gezond is? Dat weten wij vaak niet. Of je moet alle voedingswaarde uit je hoofd kennen en weten hoe alles precies zit... Sinds een tijdje gebruik ik een app om mijn eten bij te houden en het bewegen (fietsen en sportschool). Ideaal om bewust te zijn met wat je eet. Nog idealer als je de voedingswaarde van een recept ook wilt weten. Het is even wat werk, maar dan heb je ook wat.

Nadat ik alles bij elkaar invoerde, bleek dat het koekje toch niet zo heel gezond was als ik had verwacht. Maar ik vind het beter dan een kant-en-klare koekje. Ik weet tenminste wel wat er precies in een koekje zit; geen producten die ik niet ken of E-nummers. 


Wat ging erin?

  • 25 gram rauwe cacao
  • 25 gram palmsuiker 
  • 45 gram kokosolie
  • 100 gram amandelmeel
  • 4 gram bakpoeder
  • 60 gram 85% pure chocolade
  • 1 ei
  • 45 gram ongezouten noten
  • 2 theelepels vanille extract
  • Snufje zout


Als eerst begin je met de droge producten bij elkaar te doen. De rauwe cacao, amandelmeel, bakpoeder en suiker. Als je dit hebt gedaan smelt je de kokosolie in een pan of in een magnetron. Ik deed dat in een pan met anti baklaag. De kokosolie en ei gaan ook bij in het mengsel. Als laatst hak je de noten en de chocolade. Die mogen bij je beslag. De koekjes plaats je in een voor verwarmde oven voor 25 minuten. Daarna is het smullen geblazen en raken de koekjes heel snel op! Ik heb met dit recept 9 koekjes kunnen maken. Een koekje bevat 214 calorie├źn. Eet smakelijk!


Liefs,
Hazal



 photo RECEPT-GEZONDE-CHOCOLADE-KOEKJES03_zps4bwncgev.jpg


3 comments:

  1. Hmm lekker hoor! Thanks voor de tip!

    ReplyDelete
  2. Op hoeveel graden bak je de koekjes?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vergeten te vermelden! Op 190 graden :D

      Delete

Thanks for taking time to read Sisters and Sisters.
We appreciate every comment and hope to see you back!

With love,
Sisters and Sisters