NEW IN: KONINGSDAG AANKOPEN

30 April 2015



 photo KONINGSDAG-AANKOPEN-SHOPLOG-01_zpsocfwbczj.jpg

Wat was dit een mooi jaar! Elk jaar sta ik altijd vroeg op met Koningsdag om een bezoekje te brengen aan de vrijmarkt in Amsterdam. Dit doe ik vaak met Cana en wat vriendinnen. Ik kan niet wachten om mijn aankopen met jullie te delen. Want wij zijn weer enorm goed geslaagd. Inclusief een tweedehandse Hugo Boss voor slechts 3 euro!


De wekker ging vroeg af. Niet al te vroeg omdat de meeste van mijn vriendinnen niet in Amsterdam wonen. Als vroege vogels door de straten van Amsterdam struinen tijdens Koningsdag vind ik heerlijk. Vorig jaar slaagden Cana en ik ook erg goed en dit jaar mogen wij van geluk spreken dat het weer is gelukt.

Ik heb niet alles online geplaatst omdat sommige dingen niet relevant zijn, maar dit zijn de highlights. Deze echte leren tas stond eerst aangeven met 'Echt leer - 7,50'. Maar ik ben lekker hollands dus ik vroeg of ik hem mee mocht nemen voor 5 euro en dat mocht. Die oude opa wilde er van af zijn. Ik wilde in eerste instantie helemaal geen vintage tas meer kopen, omdat ik echt te veel tassen heb, maar voor een echt leren tas maakte ik even een uitzondering. Eigenlijk was mijn doel met Koningsdag een vintage Levi's jas scoren. Omdat ik opzoek ben naar een spijkerjas en ik weet dat Levi's mooie tweedehandse jassen heeft. Bij een oud stel kwam deze jas tegen. Hij was niet van Levi's, maar ze vroeg er 5 euro voor. Ook toen ging ik heel plat afdwingen naar 3 euro omdat ik hem toch wat oversized vond. Ja dat mocht ook haha. Toen ik eenmaal thuis was zag ik was dat mijn jas van Hugo Boss was. Wie kan mij na vertellen dat zij een tweedehandse merkjas voor 3 euro's koopt haha? Niemand denk ik! Ik was al tevreden totdat ik meer zag haha. 

Ik scoorde twee leger groene blouses. De één was van een onbekend merk en de ander van de Zara. Die van Zara is gemaakt van Lycocell. Mocht je niet bekend zijn met het stofje; het zit zo lekker zacht! Ik heb drie blouses van Lycocell en het liefst wil ik er nog meer haha. Ondanks dat dit een xs was, nam ik hem mee. Hij zit over het algemeen best goed, ondanks dat het niet echt mijn maat is. Nu maar even nog strakker worden haha. Dat niet alleen, ik scoorde ook een trui van het merk Frisur. Ik heb er nooit eerder van gehoord maar ik wist dat de trui geen goedkoop ding was. Dat kon je al zien aan het labeltje. Ik nam hem voor Cana mee voor slechts drie euro. Ik ben zelf allergisch voor wol en ik kan hem helaas niet aan. Onwijs jammer want hij is echt heel mooi! Thuis ging ik de dag erna even het merk opzoeken op Google, nou die kosten gemiddeld 100 euro. Dat noem je ook weer een geweldige aankoop!

Als laatst deel ik de pailletten aankoopjes met jullie. Deze top van pailletten is mij iets te groot, maar dat kan mijn moeder wel inkorten en die scoorde ik ook voor 3 euro. De verkoopster zag dat haar spullen niet werden verkocht, omdat ze ook verkeerd zat, gaf ze hem weg voor een spot prijsje. Hetzelfde geld voor de jurk, die mocht ik ook meenemen voor 3 euro. Jongens wat kan ik trots zeggen dat ik na vorig jaar onwijs goed ben geslaagd. Vooral omdat ik voor minder dan vijf euro een goed item heb gescoord waarvan 2 merk items zijn. Is het heel brutaal als ik zeg dat ik nu al uitkijk naar Koningsdag 2016? Nee toch... Ik ben benieuwd wat jullie hebben gedaan met Koningsdag! Ik ben daarna nadat wij even de spullen thuis hebben gedumpt naar een festival gegaan met vriendinnen. Na het festival waren wij ook echt gesloopt. Ik kon maar niet wachten op mijn bed in te gaan haha. 

PS: mocht je bedenken dat het overal in Amsterdam zo goedkoop is? Nee. Ik ben ook een neppe Kenzo trui tegengekomen voor 20 euro. Dat is gewoon onzin vind ik. Op Koningsdag kan je niet verwachten dat mensen veel willen betalen. Dat is net zoals bij de IJ-hallen. Daar kan je geen dure schoenen verkopen en hopen dat je ze kunt verkopen. Wel ben ik nog op Koningsdag kraampjes tegenkomen van mensen die merkkleding verkochten. Zo zag ik een vrouw met een Acne jurk die ze dan voor 15 euro weg deed. Dat kan dan wel weer. Alleen was het niet mijn maat en het model vond ik zo lelijk. Er was ook iemand die een Chanel tas weg deed. Ik denk zelf dat het om een mooie fake Chanel ging, want voor 50 euro doe je echt geen oude Chanel tas weg. 

Liefs,
Hazal


 photo KONINGSDAG-AANKOPEN-SHOPLOG-03_zpsm7lbgbwv.jpg  photo KONINGSDAG-AANKOPEN-SHOPLOG-04_zpsc0xhjrct.jpg  photo KONINGSDAG-AANKOPEN-SHOPLOG-05_zpsy9zoznvj.jpg  photo KONINGSDAG-AANKOPEN-SHOPLOG-02_zpsdpjnawic.jpg  photo KONINGSDAG-AANKOPEN-SHOPLOG-06_zpsfazjlcxw.jpg  photo KONINGSDAG-AANKOPEN-SHOPLOG-07_zpsg9niz0pw.jpg

24 comments:

  1. Toffe aankopen zeg! Ik heb lekker drankjes en dansjes gedaan :)

    xo

    ReplyDelete
  2. Wat een leuke aankopen zeg! Vooral die tas is echt heel gaaf!

    ReplyDelete
  3. Ik ben ook heel erg fan van je tas!

    ReplyDelete
  4. Wauw, wat een leuke spulletjes zeg. Vooral de tas en spijkerjasje zijn super!

    ReplyDelete
  5. mooie dingen heb je gescoord! vooral de tas en top vind ik mooi. en ik ga er ook wel van uit dat die chanel een neppert was, anders had diegene een gaatje in zijn/haar hoofd om dat ding voor 50 euro weg te doen haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha dat dachten wij ook! Wie doet nou een Chanel weg voor 50 euro haha.

      Delete
  6. Wat een geweldige aankopen! Ik ga volgend jaar mee hoor haha! X

    ReplyDelete
  7. Wauw dat jack, ik zou willen dat ik zo goed kon slagen op een vrijmarkt, haha! X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha daar was ook tijd voor vrijgemaakt (een aantal uurtjes) <3

      Delete
  8. Mooie aankopen! Ik ben hier ook nog even de rommelmarkt afgestruind, maar helaas alleen maar babydingetjes.. XO

    ReplyDelete
  9. Mooie dingen heb je gescoord op de vrijmarkt, wat een geluk als je zulke dingen tegenkomt! :) Ik heb zelf ook een beetje rondgelopen (maar niet in A'dam) maar heb niets gekocht. Wij deden zelf alle kleren voor een euro weg en als iemand dan wat voor 5 euro wegdeed vond ik het al te duur haha. Maar sommigen vragen inderdaad wel heeel veel, dat snap ik ook niet op zo'n rommelmarkt. Leuk artikel! X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat leuk zeg! Ik wil ook een keer kleren verkopen, maar dan kan ik ook niet meer kopen haha. Dus dat blijft erg lastig :(

      Delete
  10. Wat een fijne aankopen! Mooi die leren tas zeg!

    Liefs Nora / 1310bynora.com

    ReplyDelete
  11. Wauw, wat een prachtige spulletjes!
    Liefs Iep

    ReplyDelete
  12. Ah klinkt heel erg fijn Hazal!
    Waar in Amsterdam ben je wezen lopen?
    Ik was zelf heel even langs de Apollolaan geweest,
    en erna naar Oranjebloesem (:
    Haha volgend jaar ga ik ook wat langer rondlopen!

    ReplyDelete
  13. Prachtige aankopen heb je gedaan. Ik heb ook weer heerlijk geshopt tijdens de vrijmarkt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Goed gedaan! Ik ben benieuwd naar je aankopen :-)

      Delete
  14. ahhh, wat een heerlijk items is het top met de pailletse, maar het jurkje met de kraaltjes?...dat is echte en superpronkstukje wat je gescoord heb voor die prijs...logisch dat je koningsdag niet meer stuk kon en je al uit kijkt naar volgend jaar

    ReplyDelete
    Replies
    1. De één is een top en de ander een trui :D

      Delete

Thanks for taking time to read Sisters and Sisters.
We appreciate every comment and hope to see you back!

With love,
Sisters and Sisters