PERSONAL: EEN BRIEF VAN MIJ VOOR JOU

28 December 2015

 photo HAZALFROMSAS_zpsl0ulewj2.png

Een brief van mij aan jou,

Wie jou mag zijn, mag je zelf invullen. Dat kan jij zijn, een medeblogger, maar ook jij die mijn blog graag las, maar ook jij die mij heeft gevraagd hoe het met mijn blog aan toe gaat. Voor jou deze brief. 


Ik schrijf zelden zulke persoonlijke stukken zoals deze. Waarom ik dat niet doe, daar heb ik geen antwoord op. Misschien is het voor mij gewoon gek om mijn hart bloot te leggen op mijn blog. Anderhalf jaar terug deed ik dat, toen ik mijn propedeuse behaalde. Dat was een mooi moment om terug op te kijken, juist omdat er altijd genoeg personen waren die zeiden dat ik het niet zo halen. Gelukkig zit ik nu in mijn derde jaar van mijn bachelor. Spannend blijft het nog steeds, hoewel ik zelf altijd zeg dat je eerste jaar het zwaarst is, zijn je andere jaren ook het zwaarst. Vorig jaar had ik een rustig jaartje, alleen dit jaar is het anders, ik loop namelijk stage en dat kost ook veel tijd.

Maar laten wij eerst terug gaan naar waar het begon, de vraag die meerdere malen per week wordt gesteld: “Hazal, hoe gaat het met je blog?”. Een vraag waar iedereen het antwoord wel bijna van weet, maar een vraag die iedereen stelt omdat ze nieuwsgierig zijn, nieuwsgierig naar het antwoord waarom er weinig wordt geblogd. In de jaren dat ik blog, is 2015 wel mijn slechtste jaar van het bloggen. Ik blog wanneer ik zin heb en wil mijzelf nergens aan verplichten. Bloggen is altijd mijn hobby geweest, ik had vroeger nooit een commercieel doel voor ogen met bloggen. En ja het was ook leuk als de postbode langskwam met allerlei pakketjes, of als je een commerciële en goede samenwerking had, als je naar leuke events ging, als je ging netwerken, als je werd herkend door lezers terwijl je gehaast je metro moest hebben en natuurlijk die leuke vrienden die je over hebt gehouden door het bloggen.

Nu klinkt dit als een afscheid, maar dat is het niet. Ik heb heel lang getwijfeld of ik dit wilde tikken. Want normaliter is het altijd gezellig op mijn blog; ik deel mijn outfit, mijn aankopen en alles wat ik leuk vind om te delen. Of dit leuk is? Nee, maar het hoort er wel te staan. Juist omdat het mijn blog is en daar is ook waar dit thuis hoort. Waar dit verhaal naar toe gaat is dat bloggen met plezier moet gedaan worden. Ik heb nu geen verplichting opgesteld om te bloggen, ik zit niet vast aan een mediabureau of iets dergelijks. Mijn blog is van mij en van mijn zus Cana. Wij kiezen zelf ervoor om te bloggen en dat maakt het mooi.

Wellicht is het je ook opgevallen dat anno nu niemand zich een ‘bad blogger’ noemt, waarom bad zijn als je even geen zin hebt in het bloggen. Waarom jezelf verantwoorden voor iets wat je niet bewust hebt gedaan? Ik merk het nu ook en zie het vaak terug komen bij andere bloggers; er wordt vrij weinig geblogd omdat ze het even druk hebben als ze er even niet uit komen. Dat geeft niet, je bent een mens en je hebt je rust ook nodig. Ook als je het even niet meer op een rijtje hebt, is dat niet erg.

Zelf heb ik het harstikke druk op mijn stage (ik mag van geluk spreken dat ik een super stage heb!) omdat ik op 21 februari een groot evenement organiseer en andere producties, maar ook heb ik het druk met school. Naast stage lopen, ben ik één keer in de week daar te vinden. Vooral de maand januari wordt voor mij een enorme drukke maand met dikke deadlines, het inleveren van mijn portfolio én mijn assessment. Om nog wat te verdienen, werk ik een aantal dagen in de week. Daar ergens tussenin probeer ik ook nog social te zijn en probeer ik ook nog wat te doen in de sportschool. Voor je het week is je week weer voorbij en is het al maandag. Sommige dingen gaan gewoon minder, omdat ik na mijn stage direct achter mijn laptop kruip om een opdracht te tikken en voor ik het weet is het al 23.00 uur en ben ik hartstikke moe. Een vicieuze cirkel waar ik nu in zit. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat ik fotografeer in licht en wanneer ik lekker in mijn vel zit. Als ik op een zaterdag dood op ben, kan ik niet vrolijk doen voor de camera. Dat ben ik niet. De foto’s die ik altijd het mooist vind, zijn de foto’s waar ik met volle energie aan heb gewerkt en dat wil ik. Voor nu kies ik zaterdag als mijn rust dag, waar ik lekker weg trek achter een dekentje op een bank. Een feestje sla ik nu graag af. Daar wacht ik nog even mee. 

Nu ik meer dan 850 woorden verder ben, wil ik zeggen dat dit geen afscheidsbrief is van mij voor jou. Zeker niet. Het is een brief waar ik laat weten dat ik even een break neem. Net zoals een relatie. Waar anderen een break nemen, neem ik break met bloggen. Geloof mij, ik zit vol met ideeën voor een Sisters and Sisters 3.0 en dit geldt ook voor Cana. Wij komen terug, hoe en wat, vind je wel op onze blog. Ondertussen kan er altijd nog een artikel online komen. Houd ons blog daarom ook vaak in de gaten, want voor je het weet mis je wat!

Om mijn avonturen te volgen, ben ik nog wel actief op Instagram en Twitter. Mijn username is @Hazalfromsas. Mijn kiekjes vind je op Instagram en mijn gedachtes op Twitter.

Liefs,
Hazal


9 comments:

  1. Mooi stuk! Ik vind jullie blog altijd heel erg leuk en ben blij dat je niet stopt! Heel veel succes met alles en 21 februari :)! Liefs

    ReplyDelete
  2. Ik snap je verhaal erg goed, soms voe ik me gewoon schuldig dat ik niet blog, omdat ik weet dat hierdoor mijn cijfers niet groeien en hier lig ik dan wakker van, maar idd het begon als een hobby en daarnaast werk ik 40 uur pw en daarna kom ik thuis naar mijn gezin met twee kids die veel huiswerk hebben. Ik laat me zelf niet meer gek worden door verplichtingen en cijfers. xoxo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klopt, dat had ik ook aan het begin. Maar soms moet je het durven los te laten, want het is wel belangrijk dat je met energie blogt :D X

      Delete
  3. Mooi geschreven en idd gewoon je rust erin nemen als dit moet dat is helemaal niet erg! Het is tenslotte jullie blog dus wie kan daar verder over oordelen! Ik blijf jullie volgen hoor! En vind het heel mooi om de eerlijkheid te lezen! XX

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heel lief! Dankjewel voor je reactie Nora, doet ons goed! Xx

      Delete
  4. Heel eerlijk stuk! Bloggen is iets wat je voor je plezier moet doen en als het even niet kan, dan is dat even zo. Prima op die manier!

    ReplyDelete
  5. Heel mooi geschreven en oh zo herkenbaar!

    ReplyDelete

Thanks for taking time to read Sisters and Sisters.
We appreciate every comment and hope to see you back!

With love,
Sisters and Sisters